You are currently viewing 5 βήματα για να ξεκινήσω email marketing

5 βήματα για να ξεκινήσω email marketing

Αξίζει να ασχοληθείς με το email marketing;

To email marketing δεν είναι κάτι νέο. Υπάρχουν πλέον πολλοί περισσότεροι νέοι τρόποι να έρθεις σε επαφή με το κοινό σου: τα social media, το SEO, facebook ads, google ads κλπ. Ίσως αναρωτιέσαι αν αξίζει να αφιερώσεις χρόνο και πόρους για να ασχοληθείς με το email marketing: απάντηση είναι ότι ΝΑΙ αξίζει!

Για το 2022 ο αριθμός των χρηστών email έχει προβλεφθεί ότι θα φτάσει τα 4.3 δις. (Statista 2021) ενώ για το 2025 προβλέπεται να ξεπεράσει το 50% του συνολικού παγκόσμιου πληθυσμού(4.6 δις.)! Πρόκειται λοιπόν για μία ευκαιρία που οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να προσπεράσουν.

Το email marketing είναι από τους αποτελεσματικότερους τρόπους marketing και παρόλο που ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πολλοί αναρωτιούνται «Ποιος θα δει τα email μου;» οι έρευνες έχουν δείξει ότι έχει πλεονεκτήματα που το καθιστούν Νο1 στην αποτελεσματικότητα όσον αφορά το digital (ηλεκτρονικό) marketing:

  • Το ROI (Return On Investment/ Απόδοση Επένδυσης) για το email marketing υπολογίζεται στα 35€ περίπου για κάθε ευρώ που ξοδεύεις!
  • Επιτρέπει να λειτουργείς ανεξάρτητα χωρίς να ανησυχείς για τις συνεχείς αλλαγές στους αλγόριθμους των social media και της google.
  • Έχεις άμεση επικοινωνία με το κοινό σου, απευθείας στο inbox τους.
  • Είναι ο πιο οικονομικός τρόπος marketing. Η αλήθεια είναι ότι μπορείς να ξεκινήσεις με μηδενικό budget!

Το πρόβλημα είναι ότι συχνά υπάρχει μια παρερμηνεία του τι ακριβώς είναι το email marketing και πώς λειτουργεί, ενώ συνήθως δεν γίνεται σωστά.

Τι δεν είναι το email marketing;

  • Δεν είναι το απλό – βαρετό και πολλές φορές ανούσιο newsletter που μπορεί κάποιοι να θυμούνται πριν από κάποιες δεκαετίες. Το email marketing σαφώς περιλαμβάνει το newsletter, όμως έχει εξελιχθεί με τα χρόνια σε πολύ πιο μελετημένο, χρήσιμο για τον αναγνώστη και αποτελεσματικό για τον επιχειρηματία τρόπο επικοινωνίας.
  • Δεν είναι τα emails που μπορεί να στέλνεις σε ένα περιορισμένο κύκλο επαφών μέσα από τον πάροχό σου (gmail, yahoo, outlook κ.ά.), χωρίς δυνατότητες παρακολούθησης των αποτελεσμάτων.
  • Δεν είναι η συνεχόμενη αποστολή ενοχλητικών emails σε ανθρώπους που δεν σου έχουν δώσει την άδεια να επικοινωνείς μαζί τους! (spam)

Ας δούμε ποια είναι τα βασικά βήματα για να ξεκινήσεις να χρησιμοποιείς το email marketing:

5 Βήματα για να ξεκινήσω:

Πατώντας στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να κατευθυνθείτε απευθείας στην ενότητα που σας ενδιαφέρει

  1. Επιλογή παρόχου/ Πλατφόρμας email marketing
  2. Δημιουργία Λίστας Επαφών
  3. Παραγωγή Περιεχομένου
  4. Σχεδιασμός – Στρατηγική
  5. Αποστολές email και παρακολούθηση αποτελεσμάτων

1. Επιλογή παρόχου/ πλατφόρμας email marketing

Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις δωρεάν ή με πληρωμή: mailchimp, moosend, SendinBlue, ActiveCampaign, mailerlite, GetResponse κ.ά. Μία από τις πιο δημοφιλείς είναι το mailchimp με δυνατότητα δωρεάν λογαριασμού για έως 2000 επαφές και με αρκετά features στο δωρεάν πακέτο που σου επιτρέπουν να ξεκινήσεις ικανοποιητικά το email marketing της επιχείρησής σου.

 Αν στην πορεία θέλεις να αλλάξεις πάροχο, μπορείς να μεταφέρεις αυτόματα τις επαφές μέσω του εργαλείου export/ import που διαθέτουν αυτές οι πλατφόρμες.

2. Δημιουργία λίστας επαφών

Μπορούμε να πούμε ότι το email marketing γίνεται σε δύο φάσεις, οι οποίες μπορούν να λειτουργούν παράλληλα. Η 1η φάση περιλαμβάνει την συλλογή στοιχείων (δημιουργία λίστας επαφών) και η 2η φάση είναι οι αποστολή των emails στις επαφές που έχουμε συλλέξει.

Πάντα ξεκινάμε με την 1η φάση, γιατί που να στείλουμε τα emails αν δεν έχουμε επαφές;

Η συλλογή των επαφών μας μπορεί να γίνει είτε ηλεκτρονικά, είτε έγγραφα. Αν έχουμε κάποιο χώρο υποδοχής πελατών και υποψήφιων πελατών μπορούμε να ζητάμε έγγραφα τα στοιχεία τους και την άδειά τους για να τα χρησιμοποιήσουμε. Η μεγάλη αύξηση της λίστας μας όμως μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά ζητώντας τα στοιχεία των πελατών στο site μας ή μέσω διαφήμισης.

Για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί σε αυτό το κομμάτι, δηλαδή να προσελκύσουμε το κοινό να μας δώσει τα στοιχεία του, χρειάζεται να έχουμε κάποιο “Lead magnet” ένα δέλεαρ ικανό να φέρει εγγραφές στη λίστα μας. Το δέλεαρ αυτό μπορεί να είναι ένα ebook ή workbook πάνω στο κομμάτι της εξειδίκευσής μας, μία προσφορά / έκπτωση επί της αγοράς ή κάποια άλλη δωρεάν παροχή.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να δημιουργήσουμε το δικό σας ebook ή workbook

Δείτε περισσότερα

Προσοχή! Στην συλλογή στοιχείων πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη την νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων (GTPR). Η λίστα μας πρέπει να περιλαμβάνει μόνο άτομα που μας έχουν δώσει την γραπτή άδειά τους για να επικοινωνούμε μαζί τους, στέλνοντας νέα και προσφορές της επιχείρησής μας.

Σε καμία περίπτωση δεν αγοράζουμε επαφές, και δεν χρησιμοποιούμε λίστες emails που βρήκαμε τυχαία ή από κάποιον φίλο.

3. Παραγωγή περιεχομένου

Για να ξεκινήσουμε να στέλνουμε emails θα πρέπει να έχουμε κάτι να στείλουμε στο κοινό μας. Αυτό σημαίνει παραγωγή περιεχομένου. Θα ήταν λάθος να βομβαρδίσουμε τις επαφές μας με email προώθησης των προϊόντων ή των υπηρεσιών μας. Το κοινό χρειάζεται να μας εμπιστευτεί, να δει ότι τα emails που του στέλνουμε έχουν κάποια χρησιμότητα και παρέχουν αξία, αλλιώς κινδυνεύουμε να χαρακτηριστούμε ως spam.

Τι μπορεί να περιλαμβάνει αυτό το περιεχόμενο; Άρθρα πάνω στην ειδικότητά μας, video, ειδικές προσφορές, εκπτωτικά κουπόνια κ.ά.

Θέλετε να δημιουργήσουμε το δικό σας video;

Επικοινωνήστε μαζί μας

Ας κάνουμε λοιπόν μία λίστα με το περιεχόμενο που έχουμε την δυνατότητα να παράγουμε και ας προσδιορίσουμε την συχνότητα με την οποία μπορούμε να παράγουμε αυτό το περιεχόμενο.

Προσοχή! Το περιεχόμενο που θα παράγουμε πρέπει να έχει σχέση τις υπηρεσίες ή τα προϊόντας μας, μπορεί να έχει εκπαιδευτικό ή συμβουλευτικό χαρακτήρα, αλλά πάντα να είναι σχετικό με τον τομέα εξειδίκευσής μας.

4. Σχεδιασμός – στρατηγική

Ξεκινώντας το email marketing χρειάζεται να έχουμε μία στρατηγική και έναν σχεδιασμό τόσο για τον τρόπο με τον οποίο θα συλλέξουμε επαφές όσο και για το είδος των email που θα στείλουμε, την συχνότητα με την οποία θα επικοινωνούμε κλπ. Για να δημιουργήσουμε αυτόν τον σχεδιασμό χρειάζεται πρώτα να ορίσουμε τους στόχους που θέλουμε να εξυπηρετήσουμε μέσα από το email marketing της επιχείρησής μας. Μπορεί να θέλουμε να επικοινωνήσουμε ένα νέο προϊόν ή να προωθήσουμε κάποια υπηρεσία μας ή να αυξήσουμε τις πωλήσεις στο eshop μας.

Θα πρέπει λοιπόν να οργανώσουμε ένα σχέδιο σε βάθος τουλάχιστον ενός μήνα που χρειάζεται να περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

  • Ορισμός στόχου
  • Τρόπος δημιουργίας λίστας επαφών, επιλογή “lead magnet”, σε συνάφεια με το στόχο και το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε.
  • Οργάνωση περιεχομένου και ημερολογιακό πρόγραμμα αποστολών emails

5. Αποστολές email & παρακολούθηση αποτελεσμάτων

Φτάσαμε λοιπόν στο τελικό στάδιο. Είμαστε πλέον έτοιμοι να σχεδιάσουμε και να στείλουμε το πρώτο email.

Αν ρίξετε μια ματιά στο δικό σας inbox και στα email που λαμβάνετε, θα καταλάβετε ότι υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το email marketing. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να δώσουμε μεγάλη προσοχή στον σχεδιασμό των emails που θα στέλνουμε.

Το πρώτο που πρέπει να προσέξουμε είναι το θέμα του email και το απόσπασμα του κειμένου που εμφανίζεται πριν ανοίξει κάποιος το email μας. Αν αυτά δεν είναι αρκετά ελκυστικά δεν θα πετύχουμε τον πρώτο στόχο που είναι να ανοίξει κάποιος το email μας.

Ο δεύτερος στόχος μας, αφού ανοίξει κάποιος το email είναι να προβεί σε κάποια ενέργεια που του προτείνουμε, π.χ. να πατήσει ένα κουμπί για να βρεθεί στο site μας, να κάνει κάποια αγορά, να διαβάσει ένα άρθρο κλπ

Το περιεχόμενο του email θα πρέπει να είναι σε συνάφεια με το θέμα και να προσκαλεί τον αναγνώστη να προβεί σε κάποια ενέργεια και όχι σε πολλές. Πρέπει να είμαστε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι στο τι ζητάμε από τον αναγνώστη και να αποφεύγουμε την παγίδα του να δημιουργούμε μακροσκελή emails που προωθούν πολλές ενέργειες ταυτόχρονα.

Αφού στείλουμε την πρώτη μας καμπάνια, δεν ξεχνάμε να παρακολουθούμε τα reports/ αναφορές. Από τις αναφορές μπορούμε να αντλήσουμε χρήσιμα στοιχεία όπως:

  • Αριθμός των emails που παραδόθηκαν
  • Πόσοι άνοιξαν το email
  • Πόσοι προέβησαν σε κάποια ενέργεια ανοίγοντας το email
  • Πόσοι έκαναν απεγγραφή
  • Τι πρόοδο είχαμε σε σχέση με τον στόχο μας

Παρακολουθώντας τα στοιχεία αυτά, μπορούμε να βελτιώνουμε σταδιακά τις κινήσεις μας αλλά και να δημιουργούμε ομάδες στο κοινό μας ανάλογα με την συμπεριφορά του, ώστε αργότερα να προσωποποιήσουμε ακόμα περισσότερο τα μηνύματα που θα στέλνουμε σε διαφορετικές ομάδες του κοινού μας.

Ακολουθήστε τα 5 αυτά βήματα για να ξεκινήσετε άμεσα το email marketing της επιχείρησής σας. Ελπίζω να βρήκατε χρήσιμο το περιεχόμενο του άρθρου και να σας έδωσε τα εφόδια για να κάνετε το ξεκίνημά σας.

Εύχομαι καλή επιτυχία στις επόμενες κινήσεις σας!

Και μην ξεχνάτε ότι και ο πιο μακρύς δρόμος ξεκινά με το πρώτο βήμα!

Αν χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια για το email marketing της επιχείρησής σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ομάδα μας και να κλείσετε μία δωρεάν online συνάντηση. Θα είναι μεγάλη χαρά για εμάς να μιλήσουμε μαζί σας για τα σχέδια και τους στόχους της επιχείρησής σας.

Δωρεάν online Συνάντηση