Ο όρος lead magnet είναι πολύ γνωστός εδώ και χρόνια. Αναφέρεται στα κίνητρα που μπορείτε να προσφέρετε στους υποψήφιους πελάτες σας ώστε να σας δώσουν τα email τους για να επικοινωνήσετε μαζί τους. Είναι δηλαδή ο καλύτερος τρόπος για να αναπτύξετε γρήγορα τη λίστα των email σας & έτσι να προωθήσετε τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας & μάλιστα σ’ ένα συγκεκριμένο κοινό. Ένα κοινό που σας έχει ήδη αναζητήσει, σας έχει βρει & ενδιαφέρεται γι’ αυτό που κάνετε!
Ένα καλό lead magnet
Ένα αποτελεσματικό lead magnet θα πρέπει να προσφέρει ένα σημαντικό όφελος στο κοινό σας, να παρέχει κάτι στο οποίο το κοινό σας δεν μπορεί να αντισταθεί. Αυτό θα μπορούσε να είναι για παράδειγμα λύσεις σε κάποιο πρόβλημα ή τρόπους για να πετύχει στόχους. Καλό θα ήταν αυτά που προτείνετε να μπορούν να εφαρμοστούν απλά, άμεσα & να οδηγούν σε επιτυχία, σε μία μικρή «νίκη», ώστε το κοινό σας να σας εμπιστευτεί.
Είναι σημαντικό επίσης το lead magnet που θα επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε να ωφελεί & εσάς & όχι μόνο το κοινό σας. Να σχετίζεται δηλαδή άμεσα με τις υπηρεσίες & τα προϊόντα σας & να μην προωθεί κάτι εντελώς διαφορετικό με το περιεχόμενο της επιχείρησή σας. Για παράδειγμα είναι βέβαιο πώς αν χαρίζετε ένα ακριβό κινητό τηλέφωνο με σκοπό να εγγραφούν πολλοί άνθρωποι στην email λίστα σας, θα το πετύχετε & η λίστα σας θα αυξηθεί ραγδαία. Το κοινό όμως που θα συγκεντρώσετε δεν θα έχει καμία σχέση με εσάς & τις υπηρεσίες σας (εκτός αν είστε εταιρεία κινητής τηλεφωνίας) & στη συνέχεια το email marketing που θα κάνετε δεν θα έχει επιτυχία. Άρα για ένα επιτυχημένο email marketing επιλέξτε ένα θέμα που σας αφορά άμεσα.
Γιατί να δημιουργήσω το δικό μου ebook;
Το e-book είναι το πιο χαρακτηριστικό είδος lead magnet και ίσως ο καλύτερος ο τρόπος για να δώσετε στους υποψήφιους πελάτες σας αυτό που χρειάζονται. Στο e-book έχετε τον απαραίτητο χώρο να δώσετε συμβουλές, οδηγίες, λύσεις, να εξηγήσετε μεθόδους, να παρουσιάσετε την αποτελεσματικότητα των προϊόντων σας, τις ανάγκες που καλύπτουν ή ό,τι άλλο εσείς κρίνετε πως είναι χρήσιμο για το κοινό & την επιχείρησή σας. Είναι κάτι πιο «πολύτιμο» & πιο επεξηγηματικό από μία απλή δημοσίευση ή ένα ερωτηματολόγιο ή ένα infographic, είναι ένα σημείο αναφοράς σ’ αυτά που παρέχετε & επιπλέον ένα e-book σας δίνει κύρος & σας καταχωρεί στη συνείδηση του κοινού σας ως experts.
Πώς να βρω το θέμα του e-book μου;
Πριν αρχίσετε να ψάχνετε για τίτλους, επιλέξτε με προσοχή το θέμα του e-book σας. Ερευνήστε ποιο περιεχόμενο είναι πιο δημοφιλές στο site σας. Είναι κάποιο συγκεκριμένο προϊόν, κάποια υπηρεσία, μια δημοσίευση που κάνατε & έχει συγκεντρώσει όλο το ενδιαφέρον του κοινού σας; Βρείτε ποιες λέξεις – κλειδιά χρησιμοποιούν συνήθως οι χρήστες για να σας βρούνε. Αναρωτηθείτε αν υπάρχει κάποιο θέμα για το οποίο οι πελάτες σας προβληματίζονται συχνά και σας απασχολούν γι’ αυτό. Θα μπορούσατε ακόμη & να κάνετε μία μικρή έρευνα μεταξύ των επισκεπτών & των πελατών σας ρωτώντας τους τι θα θεωρούσαν εκείνοι χρήσιμο να διαβάσουν σε ένα e-book.
Η παραπάνω διαδικασία θα σας βοηθήσει να κάνετε τις επιλογές σας & να ορίσετε το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί το e-book.
Πώς να σχεδιάσω το e-book μου
Στο σχεδιασμό του e-book σας επιλέξτε τα χρώματα του brand σας ώστε όταν κάποιος το βλέπει να καταλαβαίνει αμέσως πως πρόκειται για τη δική σας επιχείρηση. Χρησιμοποιήστε ενδιαφέρουσες εικόνες & χρώματα ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ελκυστικό στο μάτι. Προσοχή όμως στις χρωματικές υπερβολές! Το κόκκινο για παράδειγμα είναι ένα πολύ ενδιαφέρον χρώμα αλλά αν χρησιμοποιηθεί ως φόντο σ’ ένα e-book γίνεται πολύ κουραστικό. Επίσης να θυμάστε ότι κάποιοι από το κοινό σας πιθανόν να θέλουν να τυπώσουν το βιβλίο οπότε μην υπερβαίνετε τα τυπογραφικά όρια.
Υπάρχουν 3 τρόποι για να σχεδιάσετε ένα e-book:
- Βρείτε κάποιον designer να το κάνει για σας
- Το σχεδιάζετε εσείς εξολοκλήρου εάν ξέρετε να χειρίζεστε κάποιο σχεδιαστικό πρόγραμμα όπως π.χ. το InDesign
- Μπορείτε να βρείτε κάποιες πλατφόρμες όπως π.χ. το canva που σας επιτρέπουν να κάνετε εύκολα & όμορφα το σχεδιασμό του e-book σας.
Θυμηθείτε…
Το e-book είναι ένα lead magnet που ασκεί ισχυρή έλξη στους δυνητικούς πελάτες σας & παράλληλα δίνει αξία σ’ εσάς & την επιχείρησή σας. Θα σας βοηθήσει σημαντικά να φέρνετε συνεχόμενα κοντά σας νέο κοινό το οποίο με τη βοήθεια του email marketing μπορεί να μετατραπεί σε μόνιμους, σταθερούς πελάτες.
Σας εύχομαι καλή επιτυχία!
Να είστε σίγουροι ότι με τη δύναμή σας & έναν σωστό σχεδιασμό μπορείτε να οδηγήσετε την επιχείρησή σας όπου ονειρεύεστε!